Iskolánk munkaterve 2014-2015
Munkaterv
Ágfalvi Váci Mihály Általános Iskola
2014/2015-ös tanév
Ágfalva, 2014. szeptember 8.
Munkatervi feladataink alapja
Az elmúlt év során számba vett iskolai helyzet
Az iskola elmúlt tanévi magatartási, szorgalmi, tanulmányi, sport-és kulturális munkájának elemzése, értékelése.
Az elmúlt tanév elemzéséből, értékeléséből adódó feladatok:
- A tapasztalt hiányok megszüntetése.
- Az elért eredmények megtartására, javítása
- A nevelői oktatómunka színvonalának emelése
- Módszertani kultúránk bővítése
Feladataink meghatározásakor figyelembe vettük
2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről a nemzeti köznevelésről szóló 2011.évi CXC. Törvény módosításáról.
2012. évi CXXIV. törvény a nemzeti köznevelésről szóló 2011.évi CXC. Törvény módosításáról.
2013.évi CXXIX. Törvény a
2013.évi CXXXVII. Törvény a nemzeti köznevelésről szóló 2011.évi CXC. Törvény módosításáról.
2013.évi LV. Törvény a a nemzeti köznevelésről szóló 2011.évi CXC. Törvény módosításáról.
326/2013 ( VIII.30.Korm. rendelet A pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. Törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról.
52/2012.( XII.21.) EMMI rendelet. A kerettantervi szabályozás változásai, a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről
Az oktatást érintő új jogszabályokat:
110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelet
A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról MK 66. szám
3/2012. (VI. 8.) EMMI rendelet
A 2012/2013. tanév rendjéről MK 69. szám
2012. évi CXX. törvény
Az egyes rendészeti feladatokat ellátó személyek tevékenységéről, valamint egyes törvényeknek az iskolakerülés elleni fellépést biztosító módosításáról MK 98. szám
2012. évi CXXIV. törvény
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény módosításáról MK 99. szám
2012. évi CXXV. törvény
A tankönyvpiac rendjéről szóló 2001. évi XXXVII. törvény módosításáról MK 99. szám
202/2012. (VII. 27.) Korm. rendelet
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központról MK 102.szám
11/2012. (VII. 30.) EMMI rendelet
A kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről, valamint egyes oktatási jogszabályok módosításáról szóló 17/2004. (V. 20.) OM rendelet módosításáról MK 103. szám
47/2013.( VII.4.) EMMI rendeletet a 2013/2014. tanév rendjéről
20/2012.(VIII.31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról
A NAT követelményeit.
A Kjt.-t módosító 2007. évi C. törvény és végrehajtási rendelet módosítását, a 211/2007.évi (VIII. 7.) Kormányrendeletet
A 2012.évi CXXV. törvényt a tankönyvpiac rendjéről szóló 2001.évi XXXVII törvény módosításáról
Iskolánk pedagógiai programját
A helyi tanterveket (2-3-4-6-7-8.osztályban 2004. helyi tanterv, 1és 5. osztályban 2013-as helyi tanterv)
Feltételeinket
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ utasításait
Soproni Tankerület elvárásait
Ágfalva Község Önkormányzatának Közművelődési koncepcióját
Győr- Moson- Sopron megyei Közoktatási fejlesztési tervét
Iskolánk feltételrendszere
Személyi feltételek:
Tanulói létszámadatok:
1.osztály 18 fő
2.osztály 22 fő
3.osztály 17 fő (1 SNI)
4.osztály 18 fő (3 SNI)
alsó tagozat létszáma: 75 fő számított létszám: 79
5.osztály 20 fő (2 SNI)
6.osztály 16 fő (3 SNI)
7. osztály 23 fő (7 SNI)
8.osztály 17 fő (3 SNI)
felső tagozat létszáma: 76 fő számított létszám :91
összesen: 151 fő számított létszám: 170 fő
Német nemzetiségi nyelvet tanul minden tanuló.
33 tanuló szorul valamilyen mértékű fejlesztésre. Fejlesztő pedagógusunk 9 tanulóval foglalkozik. 19 tanuló sajátos nevelési igényű, 7 tanuló BTMN-es.
A fejlesztésre szoruló tanulók egyéni foglalkozása külön beosztás szerint történik.
Működik még sportkör heti 3 órában (gerinctorna, alsós kosárlabda, felsős tömegsport) tánccsoport két korcsoportban, természetbarát, „ügyes-kezek” és színjátszó szakkör és énekkar is.
Alsó tagozatban osztályonként heti egy korrepetálás, felsőben egy óra matematika és magyar korrepetálás és tehetséggondozás.
A tanulók 16 óráig történő foglalkoztatását a fent felsorolt korrepetálásokon, szakkörökön túl a két napközis csoport az alsó tagozatban és egy tanulószobán történő egyéni tanulás biztosítja.
Tanulói felügyeletet reggel 7 órától 16 óra 30-ig biztosítunk. Kérelemre 17 óráig meghosszabbítható.
Pedagógus létszámadatok:
|
Teljes munkaidős |
Utazó pedagógus |
részmunkaidős |
óraadó |
|||
|
11 fő |
4 fő |
Intézményünknél óraszáma |
2 fő |
Intézményünknél óraszáma |
1 fő |
|
|
|
0,15 |
3,5 |
0,73 |
17 |
4 |
|
|
|
43 |
10 |
0,54 |
12,5 |
|
|
|
|
0,17 |
4 |
|
|
|
|
|
|
32 |
7,5 |
|
|
|
|
Szakos ellátottság 98%-os. A technika és a rajz tantárgyat tanítja nem szakos pedagógus. Pedagógus álláshely: 13,28 fő
A logopédia ellátást továbbra is a Soproni Pedagógiai Szakszolgálat keretében látjuk el. A sajátos nevelési igényű tanulók ellátása az EGYMI keretében történik. Iskolánkban a Tóth Antal Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény pedagógusai által történik.
Alkalmazotti létszám: 3 fő ebből 1 részmunkaidős (álláshely 2,5)
A 2014/2015. tanév rendje:
2014. szeptember 1. Az új tanév első tanítási napja
2014. szeptember 29 és október 17 között Országos kompetenciamérés –Természettudomány felmérés
2014. október 22. diagnosztikai mérésben résztvevők jelentése
2014. december 5-ig a mérés elvégzése
2014. október 27-től október 31-ig Őszi szünet (utolsó tanítási nap: október 22. -szerda; első tanítási nap: november 3.hétfő)
2014. december 9-ig Jelentkezés a középiskolai központi írásbeli felvételire
2014. december 22-től 2014. január 2-ig Téli szünet (utolsó tanítási nap: december 19.péntek; első tanítási nap: január 5.)
2014. január 16. Első félév vége Értesítés a tanulmányi eredményekről 2014.01.23-ig
2014. január 17. Központi középiskolai írásbeli felvételi
2014. február 13. Jelentkezés a középiskolákba
2015. január 5. és május 27. között tanulói fizikai állapotának és edzettségének vizsgálata, értékelése
2015. április 2-től április 7-ig Tavaszi szünet (utolsó tanítási nap:április 1.; első tanítási nap: április 8.)
2014. május 27. kompetenciamérés: a 6. 8. osztályban matematikai alapkészségek és olvasás- szövegértés mérése.
2014. június 15. A tanév utolsó tanítási napja
Szeptember hónapban év eleji szintfelmérést készítünk magyar, német és matematika tantárgyakból 2-8. osztályig. Az eredményét felhasználjuk a tanmenetek elkészítéséhez, korrepetálások megtervezéséhez.
2014. október 210-ig felmérjük az első osztályos eltérő ütemben fejlődő tanulók körét, majd okt.22-ig jelentjük a létszámukat, december 5-ig a mérést lefolytatjuk. Fejlődésük ütemét nyomon követjük. A mérésben szereplő tanulók fejlődéséről félévente beszámolnak az alsóban tanító nevelők.
Szervezeti keretek:
Nyolc önálló tanulócsoporttal működik iskolánk délelőtti munkarendben.
Délutáni tanulócsoportok: 2 napközis csoport és 1 tanulószoba működik: napközis csoportjaink az 1-2. osztály és a 3-4. osztály tanulóiból szerveződnek, a tanulószobás egyéni tanulás a felsős tanulók részére biztosított.
Délutáni foglalkozások: 2 csoport tánc szakkör, 2 csoport felzárkóztató foglalkozás, 2 sportkör, 1 gerinctorna, 1 természetbarát szakkör, 1ügyes kezek szakkör, 1 énekkar.
Biztosítjuk az időkeretet és helyet az evangélikus és katolikus hittan számára.
Objektív feltételek:
Oktatómunkánk két épületben folyik
A Soproni utca 1. szám alatt található a 2. osztály terme, 1 játékszoba és az ebédlőnk.
A fő épületben (Váci Mihály utca 1.) 1-3-4-5-6-7-8. osztályaink, számítástechnika terem, könyvtár, tornaszoba, orvosi szoba, öltözők, szertár.
Sportfoglalkozásaink a tornateremben vagy az iskolaudvaron kialakított sportpályán és a községi sportpályán zajlanak. Az óvodával megállapodás született, hogy az 1-2. osztályosok egyeztetés alapján heti 1 alkalommal igénybe vehetik az ő tornaszobájukat, amennyiben egy időben több testnevelés óra lenne.
Ebben a tanévben is figyelmet fordítunk a sportszerek pótlására, cseréjére, illetve a technika oktatás eszközállományának fejlesztésére. Napközis játékok frissítése is szükséges.
Az elmúlt tanév értékeléséből adódó feladatok
Összességében az elért eredményeket szeretnénk szinten tartani, valamint
- Magatartási helyzet javítása, hiányosságok csökkentése, nagy hangsúly helyezése az önálló és a csoportmunkákra, a figyelem fejlesztése játékokkal, gyakorlatokkal, különös figyelmet fordítani a felzárkóztatásra szoruló gyerekekre, a tehetséges tanulókra.
- A mindennapos testnevelés bevezetése az 1. 2. 3. és 5. 6. 7. osztályban, ezzel kapcsolatos módosítások elvégzése. A testnevelés órák helyszíneinek számbavétele, továbbra is feladat lesz majd a beosztások elkészítésénél.
- Pedagógiai program módosítása a NETFIT bevezetésével.
- Az erkölcstan tantárgy tanítása 1. 2. 5. 6. osztályban.
- A szülői házzal való kapcsolattartás bővítése.
- A fegyelem megszilárdítása a tanórákon és az délutáni foglalkozásokon. A következetesség, egységes követelmények, tanórák rendjének betartása minden pedagógus feladata.
- A német népismeret tanítása heti egy órában önálló tantárgyként az 1. 2. és 5. 6. osztályban. A többi évfolyamon a német nyelv és irodalom valamint egyes tantárgyakba integráltan tanítjuk évi 36 órában.
- 2013. szeptemberétől a köznevelési törvény értelmében egy gyakornokunk készíti el portfólióját . A minősítési rendszer a portfóliót elkészítő 2 pedagógus számára 2016-ban folytatódik .
- Célunk, hogy tanulóink jól érezzék magukat az iskolában, kellemes hangulat, légkör uralkodjék az intézményben.
- A nemzetiségi német oktatás iskolánk legfőbb tevékenysége. A partnerkapcsolatunk fenntartása továbbra is kiemelt feladat. A Multiling nemzetközi projekt az alsó tagozatban. az ősszel befejeződik, de a németországi cserekapcsolatunk tovább él. ebbe a tanévben a mi tanulócsoportunk látogat el Schefflenzbe 2015 májusában.
- A hetedik, nyolcadik osztály tanórai fegyelmének javítása.
- Az ötödik osztályban az átmenet nehézségeinek csökkentése.
- A digitális tananyagok adta lehetőségek kihasználása minden tantárgyban.
- Minden pedagógus törekedjék a digitális írástudás használatára. A tantestület minden tagja rendelkezik elegendő ismerettel.
- A felzárkóztatás, ha szükséges egyéni korrepetálásokkal.
- Tanulószobán a motiváltság növelése, akár tanulópárokkal, egyéni foglalkozással. A tanulószoba rendjének kidolgozása, bevezetése. Továbbra is kiemelkedő fontosságúnak tartjuk, hogy tanulóink jól érezzék magukat az iskolában, ezt szolgálta a számos program, kirándulás, szakkör.
- A napközis, tanulószobai nevelők kövessék a tanulók egyéni előmenetelét, hogy a kellő segítséget megadhassák a bukások elkerülése érdekében
- Fejlesztő foglalkozásaink hatékonyabbá tétele a tanulói részvétellel. Eszközbővítéssel. A logopédus, gyógypedagógus, osztályfőnökök, tanítók rendszeres tapasztalatcseréje szükséges a fejlesztésre szoruló tanulók előmenetelének megkönnyítéséhez. Az SNI és BTMN-es tanulók haladásának rendszeres mérése, az eredmények nyomon követése. Egyéni fejlesztési tervek kidolgozása (fejlesztő ped, gyógyped. logopédus). Az SNI-is követelmények jelölése a tanmenetekben. Tájékoztatási, tájékozódási kötelezettsége van minden pedagógusnak ezen a téren.
- A matematika és a szövegértési kompetencia mérési eredményeinek fejlesztése.
- A mindennapos testnevelés mellett a heti 3 sportköri foglalkozással a rendszeres sportélet életforma igényét szeretnénk minél szélesebb körben kialakítani. Ennek egyik fő rendezvénye a Futófesztivál, amely idén 12. alkalommal kerül megrendezésre.
- Módszertani kultúránk bővítése minden tanító, tanár feladata. Hatékonyság érdekében hangsúlyt fektetünk a tanulás tanítására.
- A tanügyi dokumentumok vezetése a törvényi előírások szerint.
A kompetenciamérés eredményei összefoglalva: 2012-es eredmények alapján az idei 8. osztály különös figyelmet igényel szövegértés területén. Az alapszintet el nem érő tanulók százalékosan magas száma miatt további fejlesztő foglalkozásokra lesz szükség. A matematika fejlesztése is indokolt. Mindezeken kívül az órai differenciálás, a kompetencia típusú feladatok megoldása javíthat az eredményen. Nem csak a szaktárgyat tanító pedagógus feladata! Tudjuk, hogy minden tantárgy fontos szerepet játszik a matematikai eszköztudás és szövegértés fejlesztésben
Az egyes osztályokra lebontott feladatok az előző tanév értékelése alapján
1.osztály A tanulók bevezetése az iskolai közösségbe
2.osztály A lemaradó, felzárkóztatásra szoruló tanulók támogatása. Tehetséggondozás. A tanulók önállósodásának segítése. Osztályismétlő testvérpár beilleszkedésnek, tanulásának támogatása.
3. osztály A leszakadó tanulók felzárkóztatása, a tehetséges tanulókkal való foglalkozás Osztályközösség fejlesztése. Új tanuló beilleszkedésének segítése.
4.osztály Felzárkóztatás, felkészítés a kompetenciamérésre. Új tanulók beilleszkedésének segítése.
5. osztály Beilleszkedés a felső tagozat munkájába. A tanulási nehézséggel küzdő tanulók figyelemmel kísérése, egyénre szabott fejlesztése. Új tanuló beilleszkedésének segítése.
6.osztály Előkészület a kompetenciamérésre. Felzárkóztatás, tehetséggondozás. Úszásoktatás lebonyolítása, beillesztése a tanrendbe.
7.osztály Osztályközösség fejlesztése, a fejlesztésre jogosult tanulók fejlődésének figyelemmel kísérése. A tanulási nehézségekkel küzdő tanulók megsegítése, differenciálás a tanórákon.
8. osztály Felkészítés a pályaválasztásra. Felkészítés a kompetenciamérésre.
Minden tanulócsoportban szükséges az órai fegyelem javítása. A követelmények rendszeres gyakorlása.
A tanulók részére kötelező a 16 óráig tartó foglakozásokon részt venni, ez alól mentesség szülői kérelemre egyéni elbírálás alapján adható.
A tanév tartalmi feladatai
A NAT aktuális kérdései:
Iskolánk legfontosabb célkitűzése az alapkészségek, képességek, kulcskompetenciák fejlesztése annak érdekében, hogy a diákokat felkészítsük az egész élten át tartó tanulásra, a mindennapi életben való helytállásra.
Iskolánk számára fontos feladat, hogy olyan diákokat engedjünk ki, akik a gazdasági kihívásoknak megfelelnek, rugalmasan tudnak alkalmazkodni az élet adta helyzetekben.
110/2012.( VI.4.) Korm. Rendelet szerinti Nemzeti alaptanterv, valamint a kerettanterv bevezetésre kerül az 1.2. és 5. 6.osztályban.
Pedagógiai programunkban tervezett tartalmak éves megszervezése:
Partnerintézményként rész veszünk a Berzsenyi Evangélikus Líceum TÁMOP 3.1.3-11/2012-2020 pályázatában. Az Öveges Program keretében lehetőség van a természettudományos tantárgyak tanítására a Liceum laborjában.
A hetedik osztályos tanulók egy hetes projekt / témahét keretében rész vesznek az Örökségünk, Alpokalja- Fertő táj programban. Feldolgozzák az Itt vagyok otthon témafüzet tananyagát, felkészülnek térségünk bemutatójára.
A „Dobd a kosárba!” programba kapcsolódva részt veszünk az alsó tagozatos tehetséges tanulók képzésében.
OTP-Bozsik program keretében az alsós tehetséges focisták fejlesztésére nyílik lehetőség iskolai keretek között is.(4 torna lesz Sopronban)
Diáksport keretein belül az atlétika mezei futás (körzeti: Fertőd, megyei döntő Győr) és a kisiskolás labdarúgás 4. kcs. körzeti, továbbjutás esetén megyei, országos versenyein veszünk részt.
Az Ágfalvi Futófesztivál tanulóinkon kívül a környékbeli iskolák tanulóit és felnőtteket is mozgósítja.
Sportköri keretben - a téli sportok népszerűsítése érdekében – 1-2 alkalommal a soproni korcsolyapályára visszük felső tagozatos tanulóinkat.
Elsősegélynyújtási alapismeretek elsajátíttatása minden évfolyamon az életkori sajátosságoknak megfelelően, felső tagozatban félévente egy-egy osztályfőnöki óra keretében.
Környezeti nevelési programunk keretében félévente egy-egy gyalog- vagy kerékpártúra, egy öko-nap szervezése szerepel egészségnevelési napunk mellett.
Névadónk emlékére Váci megemlékezés és szavalóverseny lesz az iskolában.
Ebben a tanévben is szeretnénk a múzeumi órák adta lehetőségeket kihasználni.
Úszásoktatáson veszünk részt a hatodik osztállyal.
Az alsó tagozatos tanulóknak megszervezzük és kíséretet biztosítunk a gyerekbérletes színházi előadásokra, a felsősöknek pedig a felsős és az ifjúsági bérletes előadásra.
Nemzetközi kapcsolataink:
- Kapcsolattartás a schattendorfi iskolával
Iskolánk alsó tagozatos tanulói az előző években különböző témájú projektnapokon vettek részt a schattendorfi diákokkal együtt. Ezt a hagyományt az idei évben is szeretnénk folytatni, amely a tanulóknak lehetőséget biztosít, hogy a tanult idegen nyelvet élőben is használják, valamint megismerkedjenek a szomszédos ország kultúrájával, szokásaival és betekintést nyerjenek az osztrák gyerekek életébe.
- Draßburg és Ágfalva határon átnyúló nyelvi projektje/ Multiling
Résztvevők: a két település önkormányzata, óvodája, iskolája, valamint a
burgenlandiés a soproni pedagógiai főiskola.
Iskolánkból az alsó tagozatos diákok 1-4. osztályig vesznek részt.
Célok:
- Az óvodában elkezdett munka folytatása, amely a korai nyelvi fejlesztés pozitív hatását jelenti a gyermekek fejlődésében. A nyelvi sokszínűség manapság nélkülözhetetlen kompetencia a munka világában.
- A korai fejlesztés megkönnyíti a további nyelvek elsajátítását.
- Kulturális értékek megismerése.
Programok: 10 közös iskolai program
- Közös sportnap Ágfalván 1 alkalommal,
- Képzőművészeti foglalkozás 3 alkalommal,
- Ágfalva megismerése 3 alkalommal,
- Kirándulás Sopronba 3 alkalommal.
- Schefflenzi partnerkapcsolat további folytatása: 20-22 fővel utazás Schefflenzbe 2015 májusában.
A pedagógusoknak a következő képzéseket javasoljuk a tanév során.
- Nemzeti fittségi teszt továbbképzései
- Portfólió készítése
- Mérés-értékelés témában: kompetenciamérés eredményeire épülő intézkedési terv elkészítéséhez segítséget nyújtó továbbképzés
- MPI továbbképzései
Folyamatos feladataink:
A tanulásszervezésnél törekedjünk arra, hogy mindenkit képességei szerint fejlesszünk.
Kiemelt figyelmet élvezzenek:
- a különleges bánásmódot igénylő gyermekek:
- A sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló
- Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló
- Kiemelten tehetséges gyermek, tanuló
- hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanuló
A tanórák szervezése alaposságra törekszünk, igyekezzünk minden tanuló képességeinek megfelelő feladatot adni.
Motiváltság nélkül nem hatékony a tanulás! Korszerűbb módszerekkel törekedjünk, igyekezzünk tanulóink természetes kíváncsiságát éberen tartani, felkelteni!
- Kompetenciafejlesztés
- Módszertani kultúránk bővítése a tanórákon alkalmazott korszerű technikákkal
Az interaktív órákat tartunk a tanítási órák 30%-ában. Jelölése a naplóban – „I”
- A tanulás kultúrájának kialakítása a kompetencia alapú fejlesztéshez elengedhetetlenül szükséges tevékenykedtetéssel, a mindennapi életből vett feladatok megoldásával, értő és eszköztudással, alternatív tanulási módokkal (erdei iskola), minden tantárgy tanulási technikájának elsajátíttatása a nevelők feladata. Különös tekintettel a nyolcadik osztály tanulás módszertanára!
- A hiányzó pedagógiai kompetenciák megszerzése önképzéssel, tapasztalatok átadásával.
- Az országos mérések eredményeinek beépítése a pedagógiai munkába.
- Belső mérési-értékelési rendszer folyamatos alkalmazásával a tanulók tudásának ellenőrzése.
Mérési terület |
Évfolyam |
Felelős |
Határidő
|
Matematika és magyar nyelv tudásszint |
1-8.évfolyam |
Tanító, magyar és matematika tanár |
Szeptember 30. Május 31. |
Szövegértés |
3.és 7.évfolyam |
Tanító, magyar tanár |
Május 31. |
Matematika kompetencia mérés |
4.6.8. |
Matematika tanár, mérési koordinátor |
Május 30.
|
Magyar szövegértés kompetenciamérés |
4.6.8. |
Magyar tanár, tanító, mérési koordinátor |
Május 30. |
Fizikai állóképesség |
1-8. évfolyam |
Tanítók, testnevelés tanár |
Április 2-május 27. |
- A sajátos nevelési igényű tanulók integrációjában a szakmai szempontok érvényesítése.
- A különböző fejlettségi szinten lévő gyermekek közti különbségek csökkentése, a hátránnyal (magatartási, tanulmányi) rendelkezők felzárkóztatása.
- A nevelési funkció előtérbe helyezése.
- Szoros együttműködés munkában, értékőrzésben és értékteremtésben, oktatásban és nevelésben, egymásra történő odafigyelésben, elfogadásban.
- Közös helytállás a változásokban!
- Tankönyvek, taneszközök terén az újgenerációs tankönyvek regisztrációs programjában való folyamatos tapasztalatcsere.
- Esztétikai érzékenység alakítása mellett a látás kiművelése és tudatosítása.
- A művészeti kommunikáció adta lehetőségek széles körű kihasználása.
15. A mindennapos testnevelés megvalósulása 1-2-3.és 5-6-7. osztályban.
A helyi tantervek alkalmazása: a 1-2.és 5-6. évfolyamon a 2013 helyi tanterv a többi évfolyamon a 2004-ben kiadott helyi tanterv használatos.
Kötelező tudásszint-mérés: a tanév megkezdésekor és a tanév végén a táblázatban feltüntetett tantárgyakban.
Kötelező fizikai állapotmérés:a vizsgálatot 2015. január 5. és május 27. között.
A délutáni napközis foglalkozásunk feladata a másnapra felkészítő tanulmányi munkán túl a szabadidős foglalkozások hasznos eltöltése.
Tehetségfejlesztés, versenyképessé tétel, versenyek szervezése intézményen belül:
A kiemelkedő képességű, tehetséges tanulókat az év során meghirdetett versenyekre igyekszünk a legnagyobb számban benevezni:
Helyben megrendezésre kerülő versenyek:
Német szavalóverseny
Helyesírási verseny a felső tagozatban
Versek Váci Mihályról – versmondó verseny
Alsó tagozat:
Levelezős versenyek:
-„Bendegúz”:
-Matematika
-Anyanyelv
-Környezet
-Német
„Jonatán” országos könyvmolyképző
-Magyar
-Teki-Toto
Szivárvány újság által meghirdetett verseny
Városi (Sopron) versenyek:
-Helyesírás 4.o.
-Meghívásos szavaló- és prózamondó versenyek
-Német
Felső tagozat:
- Helyesírás 4. o. és 7-8.osztályos tanulóknak meghirdetett Gombocz Zoltán helyesírási
Megyei német nyelvi versmondó verseny 1-8. o.
Leselkedő- természetvédelmi verseny Téli madaraink
Levelezős versenyek:
Der, die, das német nyelvi verseny
Sportversenyek:
Diákolimpia- labdarúgás
Házi bajnokságok
Felzárkóztatás:
Hetente kétszer fejlesztő pedagógusunk foglalkozást tart a 7 BTMN-es és egyéb szakértői javaslattal rendelkező tanulónak. Szükség esetén a szaktanárok társadalmi munkában korrepetálják a gyengébb képességű tanulókat. Az alsó tagozat minden osztályában heti egy korrepetálást szervezünk, a felső tagozatban heti egy óra matematika és magyar korrepetálás van.
A napközis korrepetálást minden rászoruló tanuló igényelheti.
Tanulóink heti öt alkalommal mehetnek iskolai könyvtárba.
Gyermekvédelmi munka:
Iskolánk a szociális hátrányok enyhítésére segítő programot állít össze. Állandó és rendszeres a kapcsolatunk a gyermekjóléti szolgálattal.
A hátrányos helyzetű tanulók tanulás megsegítése napközis foglalkozás keretében biztosított.
Pályaválasztási teendők:
a 8-os osztályfőnök feladatköre:
- Pályaválasztási értekezlet a 7-8. osztályos szülőknek és tanulóknak 2014.okt.31-ig.
- A továbbtanulással kapcsolatos határidők pontos betartása a törvényi előírások figyelembe vételével
- a tanulók és szüleik tájékoztatása a felvételi eljárással kapcsolatban
Kompetenciamérés:
2015. május 27. kötelezően
- Olvasás, szövegértés 6-8.o.
- Matematikai eszköztudás 6-8.o.
A negyedik osztály mérését a letöltött feladatok alapján iskolánk elvégzi.
- Az országos kompetenciaméréshez kapcsolódó természettudományos ismereteket mérő felmérésre kiválasztott iskolaként 7. osztályosaink ősszel tesztfüzetet töltenek ki.
Hagyományos erdei iskolai programok idei helyszínei:
Szervezés alatt
- 1. osztály
- 2. osztály
- 3. osztály
- 4. osztály
- 5-6.osztály
- 7-8. osztály
Az időpont egységesen 2014. június 10-12. (három nap)
Feladat ellátási terv
Munkaközösségek:
- alsós munkaközösség vezetője: Domonkosné Szemerédy Zsuzsa
- felsős munkaközösség vezetője: Sós Kinga
Ügyeletes munka megszervezése, ellenőrzése: igazgatóhelyettes
Napközis foglalkozások, eszközállományának beszerzése, ebédeltetés megszervezése: Szijártó Eszter, Kőhalminé Nagy Erika
Gyermekvédelmi tevékenység: Kiss Péterné
DÖK segítő tanár: Tóth Adrienn
Iskolai sportélet megszervezése, futófesztivál, sportrendezvények: Németh Szilvia
Német nemzetiségi hagyományok és kapcsolatok ápolása: Csernus Gáborné, Kiss Péterné, Tóth Adrienn
Versenyek összehangolása, eredmények kimutatása: Kiss Péterné
Felzárkóztató foglalkozások szervezése: Horváth Eszter
Internet hozzáférés, honlap készítés: Rákos Róbert
Kulturális rendezvények szervezése: Horváth Csilla
Természetvédelmi tevékenységek, akciók, vetélkedők: Domonkosné Szemerédy Zsuzsa
Iskolai dekorációk, folyosó dekoráció: Horváth Eszter, H.-né Mátyási Éva
A munkatervi feladatokon túlmenően az iskola rendezvény terve tartalmazza az egyénre szabott feladatokat.
Szülői házzal való kapcsolattartás:
Szülői értekezletek: a programtervben meghatározott időpontokban (tervezett 3 alkalommal)
Nyílt napok szervezése kétszer két nap ősszel és tavasszal
Fogadóórák: két alkalommal, ősszel és tavasszal
Szülői közösségi és iskolaszéki üléseket a tanév kezdetén, közös rendezvényeket megelőzően és a tanév végén tartunk.
Kötelező ünnepek:
Az aradi vértanúk napja
Az 1956-os forradalom évfordulója
Az 1848-as forr. és szabadságharc évfordulója
Június 4. a nemzeti összetartozás ünnepe
Nemzetiségi hagyományok
A kapcsolódó helyi rendezvényeken iskolánk tanulói és dolgozói aktívan részt vesznek:
Márton nap
Kitelepítési évforduló
Falufarsang
Búcsúi legénytánc
A helyi német nemzetiségi tájházat iskolánk tanulói szervezetten látogatják.
Nemzetiségi nap
Nevelési értekezletek témái:
Őszi nevelési értekezlet: Az SNI és BTMN-es tanulók differenciált foglalkoztatása a tanórákon –Előadás és gyakorlati műhelymunka
Tavaszi nevelési értekezlet:
Belső ellenőrzési terv a 2013/2014-es tanévre
- A nevelő-oktató munka ellenőrzése
A.) Pedagógiai munka ellenőrzésének alkalmai
a) Óralátogatás: évente legalább 3-5 alkalommal minden pedagógusnál. Az új kollégák látogatása októberig minimum egy alkalommal.
Határidő: folyamatos
Felelős: igazgató, igazgatóhelyettes, munkaközösség-vezetők
b) Felmérések: felméréseket végzünk év elején matematika, magyar és német tantárgyakból 2-8. osztályokban, év végén minden osztályban.
Felelős:szaktanárok, igazgató
Határidő: okt. 1. Jún. 13.
c) Országos mérések a tanév rendje szerint:
kompetenciamérés 2014. május 27. 4.oszt. 6.oszt. 8.oszt.
Elsődlegesen felelős: matematika, magyar szaktanárok, 4. osztály tanítója, de minden nevelő a tanítási folyamatban kompetenciát is fejleszt.
Határidő: kiírás szerint
2014. évi kompetencia mérések eredményeinek értékelése:
Határidő: 2015.február vége
Felelős: Kiss Péterné,
Ellenőrzésért felelős: igazgató
d) Eredmények értékelése: a félévi és a tanév végi értekezleten.
Felelős: Osztálytanítók, szaktanárok, napközis nevelők, gyermekvédelmi felelős, DÖK segítő tanár
Határidő: az értekezletek időpontja a munkaterv szerint
B.) A pedagógiai adminisztráció ellenőrzése
a) A tanulók által vezetett dokumentumok:
ellenőrző könyv, tájékoztató füzet ellenőrzése
Felelős: osztályfőnök, igazgatóhelyettes
Határidő: a következő hónap 10-ig
b) A tanárok által vezetett dokumentumok ellenőrzése:
- osztálynaplók
Felelős: igazgatóhelyettes
Határidő: szeptember utolsó hete, majd havonta
- szakköri, egyéb foglalkozási naplók
Felelős: igazgatóhelyettes
Határidő: félévente
- anyakönyvek, törzskönyvek
- bizonyítványok, nyilvántartás
Felelős: iskolatitkár, igazgató
Határidő: okt.10, 2014. jún. 19.
c) Az ügyintézők által vezetett dokumentumok ellenőrzése:
- szigorú számadású iskolai nyomtatványok
Felelős: iskolatitkár
Határidő: szúrópróbaszerűen
- beírási napló
Felelős: elsős osztályfőnök, iskolatitkár
Határidő: szeptemberben
- első osztályosok beiratkozási dokumentumai
Felelős: iskolatitkár
Határidő: beiskolázási időszakban
- munkaügyi dokumentumok és a személyi anyag
Felelős: iskolatitkár, igazgató
Határidő: folyamatos
- irattár és az irattárban lévő dokumentumok selejtezésének ellenőrzése
Felelős: iskolatitkár, igazgató
Határidő: folyamatos
II. A gazdasági munka ellenőrzése
a) A technikai személyzet jelenléti ívének ellenőrzése
Felelős: iskolatitkár
Határidő: havonta
b) A pedagógusok jelenléti ívének ellenőrzése
Felelős: iskolatitkár
Határidő: havonta
c) A törvény által biztosított szabadság-nyilvántartás ellenőrzése
Felelős: iskolatitkár
Határidő: félévente
III. Intézmény üzemeltetésének ellenőrzése
a) Takarítók munkájának ellenőrzése
Felelős: negyedévente az igazgató
Határidő: hetente (munka közben és munkaidő után)
d) A vagyonvédelem ellenőrzése
Felelős: minden nevelő, igazgató
Mellékletek :
- Tantárgyfelosztás
- Órarend
- Éves program tervezet
- Az SNI- és a beszédfejlesztés órabeosztása
- Délutáni foglalkozások beosztása
- Gyermekvédelmi tevékenység
- Öveges program tervezete
- Az Örökségünk, Alpokalja-Fertőtáj témahét tervezete
- Az év tanulója címért folyó verseny kiírása
- Pedagógusok fogadó órái
- Pedagógusok tanítással le nem kötött óráinak kimutatása
- Iskola-egészségügyi munkaterv
- Alsó tagozatos munkaközösség munkaterve
- Felsős munkaközösség munkaterve
- DÖK munkaterve